Sunday, September 28, 2008

人生最痛-分离!

以下是特别为LingHZ 所写的! :)

良友,
莫提起你何时穿越白云,挥手道别,
我用忙碌麻醉自己,
墙上的日历莫撕去,就让时间停留.

良友,
认识你是机缘,上帝赐的礼物,
我拥抱了全世界.
海边,草场,教堂,远至北京,
有你有我,笑声洋溢,
这辈子再苦都不苦了!

良友,
你的金玉良言,我永记心里,
不敢忘记,不曾遗忘,
你的鼓励,你的激励,
成就今天勇敢的我,
没有你的日子,我苦了!
但.....不哭,因为我要展现灿烂,
留给你好印象.

良友,
时间我控制不了,
伤感早已爬满心坎,
望着天空,感叹自己无能力,
追随你天涯和海角,
不分离.

良友,你走吧,走吧!
莫回头,强忍泪水没笑容,
莫看,
记得我是灿烂小天使,
要笑.

良友,
别了!

33 comments:

Anonymous said...

好感人

Anonymous said...

人生總有無數離別,但最另人感傷的,是生離死別.

Anonymous said...

softvoice,
我好失落!

Anonymous said...

人生難得几回醉,
只有往事能回味.

沒有失落過,又怎知傷悲的滋味?
只有失落過,才知道珍惜的可貴.

朋友,起來吧...
回歸自我,方能帶著友人的祝福繼續走下去呀.

Anonymous said...

別鬱悶了,想哭就哭出來吧.
即使心頭總是千頭萬緒,等這躲烏雲飄過去了,心也自然會更靜,更清,更輕.

Anonymous said...

visit me if u r free, will make u a drink,share u the best of life, u r not alone.

Anonymous said...

sister soft,I will go when free.tq!

Anonymous said...

welcome at anytime.
It wont cost you any,it will occupy r time only

Anonymous said...

Anonymous said...
It is so sad to leave behind a dear friend like you. How I wish I can also pack you and your family into my luggage.
You have added values to my life. I have fond memories of my stay in the same neighborhood as you because of you.
I believe that is not the end of our stories but the beginning of another chapter of our lives till we meet again

Anonymous said...

master said...

良友,

欢迎你来这里坐坐.
我.........(嘻嘻,!)看到你的留言,欢欣啊!
非笔墨能形容!
我不怕一切,
但怕于你分隔两地.
资讯再发达,都不能令我不想你,
想你的无公无私的挺住.......崩溃的我,
伤心的我.........
如今,我排除万难,重新迎战每一天.
想啊想得,
泪水涌上心头,
心酸啊!

良友,我.......他日一定去Perth,
重逢你.........盼啊!

September 29, 2008 4:35 AM

Anonymous said...

相識滿天下,知己有几人?
感動啊.......

Anonymous said...

柔柔嬸 ,
我能撑多久,我不懂!

Anonymous said...

一定要撐到終點.決不半途而廢.
With the greatest God's love leading in front of us,nothing is impossible.

Anonymous said...

柔柔嬸 ,别来无恙?衷心希望你好!
对!要撑住!
良友会在Perth等我哦!
我要化悲凄分离为激励,盼望!
凤姐的......重相逢!有如在梦中,希望不是梦...........

Anonymous said...

我無比的好,想念老朋友,過來看看你.
若有機會,小弟也得到Australia走它一走...哪裡有個人已經等了我很久

Anonymous said...

I mark Perth as my destination,to meet my best friend,to see my dreams,to realise my fantasies.

Anonymous said...

bravo.luk forward and march forward

Anonymous said...

记的!心胸要豁达............不要会回头看!

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

li li li bai li...li li li bai li...marching forward liao

Anonymous said...

狂风暴雨我体验过, 但是这种情况, 唉叹。。。
我啊, 或者。。。 没法挽留就让它溜吧。长痛不如短痛

Anonymous said...

等灯,你的名字好无奈!
哈哈,我习惯分离了!没啥事!

Anonymous said...

I have a closed friend as good as your LHZ, her whole family migrated to Perth at the beginning of this year, I was so sad at that time, after time passes, I recovered and found that I have my vision and mission and just can't dive in that sort of atmosphere, heheh! I told her that one day when we get older, if she finds that overseas is not that good, I, the owner of the land welcome her to come back and get older together, and will have the other way round if overseas is good. I had seen her moving to Brunei, Singapore, USA and this time Perth, wonder which country will be the next one. I still wish her all the best.

Anonymous said...

hallo,sunflower or anonymous,
thx for ur silent advice. I will get it over and be tough.I will miss her very much but time is the best teacher.I really pray that one day in Perth we see each other again.Miss ling,Look forward to the day We will reunite.

Anonymous said...

luk at the sun,its always there.luk at your friends,they're already there

Anonymous said...

so many people said overseas life is good, but I don't see many, except the few that I know, one of them is on the newspaper recently, another one is multi billionare (USD) in USA, the rest all same same la, if you have money overseas, you will have very good life, otherwise, money will be just like salt, drop into the water, it melts immediately. heheh, the cost of living there is comparatively high

Anonymous said...

pretty right! not to make forreign dreaming.....moon in our hometown still nice lah.

Anonymous said...

I still remember I asked my friends and relatives whether their countries is the heaven or not, after I interviewed them who are from New Zealand, USA, Australia, Singapore, Hong Kong, Taiwan, China, India, Indonesia, non of them told me that their countries are the heaven, then I told them that may be Malaysia is the heaven. Cheers!

Anonymous said...

About 15 years ago, I also fancy people migrated to overseas and now, I don't already, because I saw a lot of people when they come back, they bring a lot of local stuff over. that means they still miss the foods here, especially the laksa paste and mian sien, I will bring a lot of those things if I visit them, but they need to pay for the overweight penalty.

Anonymous said...

lily of the valley,then I prefer to live in the valley with sunflower and lily beside me,with geranium as well. I visit Perth only. I love my own land.

Anonymous said...

master, you like all different types of flowers beside you, gentleman also like flowers, very rare, there are some more nice flowers, e.g begonia, roses, tulip, giant hibiscus--yellow colour,the rest I tell you next time. 好象它在叫傻瓜,傻瓜,heheh!

Anonymous said...

好象它在叫傻瓜,傻瓜,,怎么骂人!
哈哈!蛮好笑!

Anonymous said...

誰是傻瓜,是你是我還是他?
>_____________<